ایران

شهرداری دستجرد، پیشرو در اجرای طرح پیاده‌روی خدمت در بررسی میدانی مشکلات اهالی

شهرداری دستجرد، در اجرای طرح پیاده‌روی خدمت با رویکرد محله محوری در بررسی میدانی دغدغه‌ها و مشکلات اهالی، پیشرو و پیشگام است.
پیاده‌روی خدمت یکی از طرح‌های مهم با رویکرد محله محوری در بررسی میدانی دغدغه‌ها در دستجرد که در دو مرحله اجرایی شده است.
این طرح در راستای تکریم ارباب‌رجوع، افزایش تعامل مستقیم با مردم و بررسی میدانی مسائل و مشکلات شهری است که با حضور شهردار محترم و مسئولین واحدهای مختلف شهرداری برگزار شده است.
در این برنامه، مسئولان شهرداری با حضور در محلات مختلف شهر، به صورت حضوری با شهروندان دیدار کرده و نسبت به شناسایی و پیگیری مشکلات و مطالبات محلی اقدام می‌کنند.
طرح “پیاده‌روی خدمت” به صورت هفتگی برگزار و گزارش‌های آن به اطلاع عموم می‌رسد، این طرح نخستین بار مصادف با شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴ از محل میدان امام خمینی (ره)، ابتدای خیابان حافظ انجام شد که با هدف رسیدگی میدانی به مشکلات شهری، شنیدن مستقیم مطالبات و دغدغه‌های مردم و نظارت بی‌واسطه بر امور شهری اجرا شد، با استقبال گسترده شهروندان و کسبه سطح شهر همراه بود.
در این برنامه، شهردار دستجرد به همراه رؤسای واحدهای مختلف شهرداری، با حضور در مناطق مختلف شهری از جمله بلوار امام رضا (ع)، خیابان ولی‌عصر (عج) و معابر اصلی شهر، ضمن گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره با اهالی، به بررسی مسائل عمرانی، خدماتی، بهداشتی، و مشکلات روزمره کسبه پرداختند.
همچنین در این بازدید میدانی، برخی از مشکلات مهم همچون سد معبر صنوف مزاحم، تابلوهای غیرمجاز سر در مغازه‌ها، آسیب‌های ناشی از زیرساخت‌های فرسوده و نیاز به فضای سبز و روشنایی مناسب مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد موارد توسط واحدهای مربوطه پیگیری و در اسرع وقت حل و فصل گردد.
شهردار دستجرد در حاشیه این برنامه ضمن تشکر از همکاری مردم و اصناف، اعلام کرد:برنامه پیاده‌روی خدمت یک اقدام نمادین نیست، بلکه آغاز یک مسیر تعامل دائمی با مردم برای ساختن شهری بهتر است. شهرداری با تمام ظرفیت خود در مسیر شفاف‌سازی، خدمت‌رسانی صادقانه و مشارکت‌محور گام برمی‌دارد.”
این اقدام شهرداری دستجرد، در ادامه مسیر تحولی اخیر این نهاد در حوزه مدیریت شهری و در چارچوب برنامه‌های ابلاغی وزارت کشور و استانداری قم برای ارتقاء سطح تعامل شهرداری‌ها با مردم، به عنوان الگویی موفق در استان قم مورد توجه مسئولان قرار گرفته و زمینه‌ساز طرح‌های مشابه در سایر شهرهای استان شده است.
گفتنی است این طرح در روز یکشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۴ اجرایی و پیاده‌روی خدمت از ضلع شمالی بلوار امام رضا (ع) آغاز و تا محلات شهر ادامه یافت.
به نظر می‌رسد در این طرح که رویکردی تازه برای شنیدن بی واسطه صدای شهروندان است، توانسته به خوبی ارتباط مستقیم و بی‌واسطه‌ای با مردم داشته باشد و در بررسی مشکلات شهری در محلات و افزایش مشارکت شهروندان در بهبود کیفیت زندگی شهری تا حدی موفق عمل کرده است.
در دومین پیاده‌روی، نقاطی همچون خیابان حافظ و برخی کوچه های فرعی خیابان های حافظ وبسیج مورد بازدید قرار گرفت و شهروندان مسائل خود را در زمینه‌هایی نظیر نظافت شهری، فضای سبز، آسفالت معابر، روشنایی و خدمات فرهنگی ورزشی مطرح کردند.
لازم به ذکر است مهندس طالعی شهردار دستجرد در حاشیه دومین برنامه از این طرح گفت:هدف ما از این برنامه، حضور در کنار مردم، شنیدن صدای آن‌ها و تسریع در حل مسائل شهری به صورت میدانی و ملموس است و امیدواریم این مسیر را ادامه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا